Butiken St.Olofgatan
Måndag – Fredag 7.30-19.00
Lördagar 8.30-16.00
Triller Gottsunda centrum
Måndag-Fredag 09.00-19.00
Lördag 10.00-17.00
Söndag 11.00-17.00
Bergsbrunna
Måndag-Fredag 06.00 – 15.00
Lördag 6.30 – 12.30
Söndag / röda dagar STÄNGT
Köp- & leveransvillkor - Företagskunder
På denna sida kan du läsa våra köp- & leveransvillkor för Företagskunder.
Priser
Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kunden (hädanefter även kallad ”du”) hos Triller Mat & Bröd AB (Org.nr 556875-4484), hädanefter kallat ”Triller mat & bröd”, ”oss” eller ”vi”, på Triller mat & bröds webbplatser, via mail, telefon eller övriga kontaktvägar (gemensamt kallade ”Webbplatsen”).
Priser som anges på Webbplatsen anges exklusive moms eller inklusive moms i SEK beroende på vad kunden av Webbplatsen har gjort för val. Oavsett hur priserna visas på Webbplatsen summeras alltid priserna inklusive moms och eventuella övriga kostnader innan genomfört köp.
Betalningsalternativ för företagskunder
Svenskregistrerade företag, kommuner och statliga verk betalar via Svea checkout vid beställning. Alternativen presenteras i kassan, bland annat erbjuds swish och kortbetalning. kortet debiteras vid betalning.
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea checkouts kortbetalningslösning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Det är möjligt att välja önskad leveransadress i kassan, dock kan du behöva signera med BankID vid en alternativ adress. Fullständiga villkor framgår här:
https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/SE_Checkout_villkor.pdf
Möjlighet till Postförskott och Swish finns även vid vissa typer av köp. Efter överenskommelse med kundservice kan även förskottsbetalning godtas. Företag kan även betala med betal-/kreditkort vid uthämtning i butik.
Beställning
Hos Triller mat & bröd kan du beställa produkterna via Webbplatsen, e-post eller via kundservice på 018-42 18 00.
Leverans
Triller mat & bröd lagerhåller de flesta av de produkter som visas på Webbplatsen. Produkter som finns i lager skickas normalt inom det antal arbetsdagar som anges. Om leveranstiden skulle avvika ifrån detta, meddelar Triller mat & bröd dig som kund, förutsatt att du har angivit en korrekt e-postadress. Du har vid försening rätt att häva köpet utan extra kostnad förutsatt att din beställning avser produkter inom ordinarie sortiment. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika produkter förbehåller vi oss rätten att dela upp din leverans.
Frakt
Triller mat & bröd använder sig av sina egna bilar som huvudspeditör för att hantera försändelser. Även andra fraktalternativ kan förekomma beroende på produktens utformning och mottagarens ort. Fraktalternativ som erbjuds innefattar ombud, företagspaket samt pallförsändelser. Fraktavgiften är beroende av produktens pris och karaktär och presenteras innan genomfört köp.
Transportskada
Om produkten kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ber vi dig i första hand anmäla detta till speditören. Därefter kontaktar du oss via vårt kontaktformulär och anger ditt ärendenummer från speditören.
Garanti och reklamation
Garanti Triller mat & bröd ansvarar för att hjälpa kund i samband med ett garantianspråk.
Fel som beror på följande orsaker omfattas vanligtvis inte av tillverkarens garanti:
- En olyckshändelse efter det att du har fått produkt
- Vanvård
Reklamation vid företagsköp När du handlar som företagare, eller använder ett företagsnamn på kvittot, tillämpas Köplagen (1990:931). Vid en reklamation är det du som köpare som ska påvisa och göra det sannolikt att det är ett tillverkningsfel. Om du önskar nyttja din garanti eller reklamera din produkt kontakta oss via vårt kontaktformulär, så hjälper vi er med att skapa upp ett ärende. Uppge ditt ordernummer och bild samt en felbeskrivning för snabbare hantering.
Tvist Om du är missnöjd med ditt köp eller hanteringen av ditt ärende rekommenderar vi att du i första hand kontaktar vår kundservice per mail eller telefon. Om vi inte kan komma överens ska en tvist med anledning av detta avtal avgöras enligt svensk lag och av svensk domstol.
Företagsfaktura:
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR:
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till Triller mat & bröd hanteras i enlighet med Triller mat & bröd policy för information om behandling av personuppgifter. Efter att du har genomfört ditt köp hos Triller mat & bröd kan din e-postadress och mobilnummer komma att användas för marknadsföringsändamål. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring genom att kontakta oss eller ändra ditt samtycke via coockien.
Läs mer om vår policy här.
Övrigt
Vi förbehåller oss rätten att vägra försäljning till företag eller privatpersoner på godtyckliga grunder.
Felaktig information Vi reserverar oss för eventuella skrivfel så som, men inte uteslutande:
- Felaktigt publicerade priser
- Felaktiga specifikationer och tekniska data
- Felaktiga bilder
- Felaktig kompabilitet
Vi reserverar oss för att beställda produkter kan utgå hos vår leverantör och vi därför inte kan fullfölja vårt avtal. Om det mot förmodan skulle ske kontaktar vi dig och i största möjliga mån försöker vi hitta en motsvarande produkt.
Force Majeure Om du är en företagskund gäller att Triller mat & bröd är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om den har sin grund i befriande omständigheter som försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet enligt nedan.
Såsom befriande omständighet ska anses vara bland annat men inte uteslutande:
- Myndighetsåtgärd
- Nytillkommen eller ändrad lagstiftning
- Konflikt på arbetsmarknaden
- Blockad
- Strejk
- Terror
- Brand eller översvämning
- Sabotage eller olyckshändelse av större omfattning.
I Force Majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc. Vid eventuella otydligheter eller frågor, är ni mer än välkomna att kontakta vår kundservice. Avtal mellan dig och oss ingås på svenska om inte annat uttryckligen överenskommes i det enskilda fallet.
Kontakta oss
Kontakt
Du når oss på:
018-42 18 00
Eller maila oss på:
info@trillermat.se
Gottsunda:
Telefon: 018-400209
Adress
Triller Mat & Bröd
Tegelbruksvägen
757 56 Uppsala