Butiken St.Olofgatan
Måndag – Fredag 7.30-19.00
Lördagar 8.30-16.00
Triller Gottsunda centrum
Måndag-Fredag 09.00-19.00
Lördag 10.00-17.00
Söndag 11.00-17.00
Bergsbrunna
Måndag-Fredag 06.00 – 15.00
Lördag 6.30 – 12.30
Söndag / röda dagar STÄNGT
Köp- & leveransvillkor - Privatkunder
På denna sida kan du läsa våra köp- & leveransvillkor för Privatkunder.
Priser och Beställning
Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kunden (hädanefter även kallad ”du”) hos Triller Mat & Bröd AB (org.nr 556875-4484), hädanefter kallat ”Triller mat & bröd”, ”oss” eller ”vi”, på Triller mat & bröds webbplatser, via mail, telefon eller övriga kontaktvägar (gemensamt kallade ”Webbplatsen”).
Priser som anges på Webbplatsen anges exklusive moms eller inklusive moms i SEK beroende på vad kunden av Webbplatsen har gjort för val. Oavsett hur priserna visas på Webbplatsen summeras alltid priserna inklusive moms och eventuella övriga kostnader innan genomfört köp.
Betalningsalternativ Privatpersoner betalar via Svea Checkout vid beställning: Sveas användarvillkor.
Betalningsalternativ som erbjuds via Svea är kortbetalning, direktbetalning, samt delbetalning. Kortet debiteras vid betalning.
Viktigt att veta är att vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort.
3D Secure är en teknik framtagen av VISA för att verifiera dig som konsument när du betalar med ditt kort på Internet. Standarden används även av Mastercard. Fördelar för dig som konsument är att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte.
Våra kortbetalningar hanteras av Svea och de är licensierade för 3D Secure (Verified by Visa och MasterCard SecureCode) och certifierade enligt PCI DSS. De följer bankernas krav på sekretess och säkerhetcertifieringar.
En möjlighet till Postförskott och Swish finns även vid vissa typer av köp. Efter överenskommelse med kundservice kan även förskottsbetalning godtas. Vid upphämtning i butik kan betalning ske med betal-/kreditkort i butik.
Beställning Hos Triller mat & bröd kan du beställa produkterna via Webbplatsen.
Leverans
Triller mat & bröd lagerhåller de flesta av de produkter som visas på Webbplatsen. Produkter som finns i lager skickas normalt inom det antal arbetsdagar som anges. Om leveranstiden skulle avvika ifrån detta, meddelar Triller mat & bröd dig som kund, förutsatt att du har angivit en korrekt e-postadress. Du har vid försening rätt att häva köpet utan extra kostnad förutsatt att din beställning avser produkter inom ordinarie sortiment. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika produkter förbehåller vi oss rätten att dela upp din leverans.
Frakt Triller mat & bröd använder sina egna bilar som huvudspeditör för att hantera försändelser. Även andra fraktalternativ kan förekomma beroende på produkten utformning och mottagarens ort. Fraktalternativ som erbjuds innefattar ombud och hemleverans samt pallförsändelser. Fraktavgiften är beroende av produktens pris och karaktär och presenteras innan genomfört köp.
Transportskada Om produkten kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ber vi dig i första hand anmäla detta till speditören. Därefter kontaktar du oss via vårt kontaktformulär och anger ditt ärendenummer från speditören.
Garanti – och Reklamation
Triller mat & bröd ansvarar för att hjälpa kund i samband med ett garantianspråk förutsatt att produkten är inhandlad hos oss.
Fel som beror på följande orsaker omfattas vanligtvis inte av tillverkarens garanti:
- En olyckshändelse efter det att du har fått produkt
- Vanvård
Om en skada uppstår, kontakta oss via vårt kontaktformulär så hjälper vi er med att skapa upp ett ärende. Uppge ditt ordernummer och en felbeskrivning för snabbare hantering.
För mer information se www.konsumentverket.se.
Om du önskar nyttja din garanti eller reklamera din produkt kontakta oss via vårt kontaktformulär, så hjälper vi er med att skapa upp ett ärende. Uppge ditt ordernummer och en felbeskrivning för snabbare hantering.
Vid en godkänd reklamation står vi för samtliga kostnader inklusive eventuella fraktkostnader.
Returadress är där ifrån du köpte den.
Tvist Om du är missnöjd med ditt köp eller hanteringen av ditt ärende rekommenderar vi att du i första hand kontaktar vår kundservice per mail eller telefon.
Om vi inte kan komma överens ska en tvist med anledning av detta avtal avgöras enligt svensk lag och av svensk domstol.
Om du är konsument har du även rätt att få din tvist prövad genom alternativ tvistelösning, förutsatt att ärendet uppfyller kraven för handläggning (t.ex. tids- och värdegränser). Vi åtar oss att medverka i tvistelösning med en konsument enligt Lagen om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden (2015:671). Nämnd för alternativ tvistelösning är:
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174, 101 23 Stockholm
www.arn.se
EU-kommissionen ställer dessutom en plattform för tvistlösning utanför domstol till konsumenternas förfogande. Denna gör det möjligt för dig som konsument att lösa tvister i samband med dina beställningar på nätet utan att behöva gå till domstol. Plattformen för tvistlösning finns på den externa länken ec.europa.eu/consumers/odr/.
Personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till Triller mat & bröd hanteras i enlighet med Triller mat & bröds policy för information om behandling av personuppgifter. Efter att du har genomfört ditt köp hos Triller mat & bröd kan din e-postadress och mobilnummer komma att användas för marknadsföringsändamål. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring genom att kontakta oss eller ändra ditt samtycke i coockien.
Läs mer om vår policy här.
Övrigt
Vi förbehåller oss rätten att vägra försäljning till företag eller privatpersoner på godtyckliga grunder.
Felaktig information Vi reserverar oss för eventuella skrivfel så som, men inte uteslutande:
- Felaktigt publicerade priser
- Felaktiga specifikationer och tekniska data
- Felaktiga bilder
- Felaktig kompabilitet
Vi reserverar oss för att beställda produkter kan utgå hos oss och att vi därför inte kan fullfölja vårt avtal. Om det mot förmodan skulle ske kontaktar vi dig och i största möjliga mån försöker vi hitta en motsvarande produkt.
Force Majeure Om du är konsument gäller vad som stadgas i Konsumentköplagen (1990:932) avseende befrielse från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal.
Vid eventuella otydligheter eller frågor, är ni mer än välkomna att kontakta vår kundservice. Avtal mellan dig och oss ingås på svenska om inte annat uttryckligen överenskommes i det enskilda fallet.
Kontakta oss
Kontakt
Du når oss på:
018-42 18 00
Eller maila oss på:
info@trillermat.se
Gottsunda:
Telefon: 018-400209
Adress
Triller Mat & Bröd
Tegelbruksvägen
757 56 Uppsala